HISTORIE CLARK EUROPE GmbH

Vynálezce vysokozdvižných vozíků a jeho historie

 

2008 Světová premiéra dvou nových elektrických vozíků GEX a GTX a jejich výjimečného poloměru otáčení. 2008_0
2007 Nové evropské ústředí v Mühlheim an der Ruhr.  2007_0
2007 90 let inovací! Vysokozdvižné vozíky Clark slaví devadesáté výročí.  2007_1
2006 Clark pokračuje ve výrobě vybraných modelů vysokozdvižných vozíků v Severní Americe.
2005 Série TMX/EPX: Kompletní změna na 100% AC.  2005_0
2005 Nová série Gen2 od 1,5 do 2,0 tun.  2005_1
2004 V září 2004 byla otevřena nová pobočka CLARK EUROPE GmbH v Duisburgu, Německo.  2004_0
2003 Clark slaví sté výročí pod novým vlastníkem – Young-An Hat Company a zaměřuje svou snahu na výrobu nejodolnějších a nejspolehlivějších vysokozdvižných vozíků, které jsou dnes na trhu.
2002 Prezentace nové série 4-kolových elektrických vysokozdvižných vozíků EPG 20/30 s foukacími pneumatikami v Asii a Evropě.  2002_0
2001 Nová série Gen2 od 2,0 do 3,5 tuny.  2001_0
1998 Společnost Clark byla zakoupena korejským výrobcem Samsung. Vzniká pobočka Clark Material Handling Asia a v korejském Changwonu je postavena nová továrna o celkové ploše 312.000 stop čtverečních.
1997 Společnost Clark slaví produkci miliontého vysokozdvižného vozíku. Clark je prvním výrobcem vysokozdvižných vozíků, který dostává na své výrobky po celém světě nejvyšší certifikaci ISO 9001.  1997_0
1990 Clark je prvním výrobcem vysokozdvižných vozíků, který přidává zdarma ke každému vozíku „Uživatelskou příručku k manipulaci se zbožím“.
1983 Společnost Clark propaguje bezpečnostní systém pro řidiče. Sedačka s vertikálními „křídly“ a bezpečnostní pás byly vyvinuty tak, aby zadržely řidiče ve vozíku i během jeho případného překlopení, což se stalo standardním vybavením pro každý spalovací vysokozdvižný vozík. Clark také nabízí volitelné vybavení pro všechny vozíky, které má k dispozici na trhu. Patent na tato bezpečnostní opatření byl, zcela zdarma, nabídnut všem výrobcům vysokozdvižných vozíků.
1982 Clark je prvním výrobcem, který jako standard nabízí ochranu nadhlavního prostoru.
1976 Byl vyroben 500.000 vysokozdvižný vozík.  1976_0
1972 Clark nabízí první elektrické vozíky s duálním napětím, což umožňuje různé stupně výkonu v závislosti na požadavcích na použití.
1967 Clark je prvním výrobcem, který jako standard nabízí ochranu nadhlavního prostoru na všechny sedací vozíky. Společnost Clark vyrobila TW – první vysoce manévrovatelný 3-kolový vozík.  1967_0
1956 Společnost Clark vyrobila první vložený vertikální I-nosník. Tento nový vertikální design dramaticky zvýšil svislou sílu a stabilitu nákladu.
1952 Clark je prvním výrobcem vysokozdvižných vozíků, který organizuje tréninkové programy pro řidiče.
1945 Do Evropy doráží první vysokozdvižné vozíky Clark.
1943 Clark je prvním výrobcem vysokozdvižných vozíků, který umisťuje na vozíky varovná značení.
1941 – 1945 Roku 1939 byla produkce vysokozdvižných vozíků jen něco přes 500 kusů. Během čtyř let druhé světové války byla produkce přibližně 23.500 kusů za rok a továrny Clark pracovaly na 3-směnný provoz. Clark pokrýval 90% vládních požadavků na tento typ vybavení.
1942 Společnost Clark vyrobila Carloader – první elektrický vozík schopný pracovat po celou směnu. Kvůli omezením během války byla uvedení produktů pozastavena až do roku 1945. 1942_0
1928 Společnost Clark vyrobila první Tructier – předchůdce moderní řady vysokozdvižných vozíků Clark.  1928_0
1927 Společnost Clark vyrobila první Clarktor – benzínový 4-kolový vlečný traktor s tažnou kapacitou od 2.100 do 12.000 Ibs (od 1050 do 6000 kg).  1924_0
1924 Duat byl využit jako podklad pro první benzínový vysokozdvižný vozík.  1917_0
1923 Clark vyrobil Duat (do this, do that – udělej tohle, udělej tamto) – první benzínový 3-kolový tažný traktor s tažnou kapacitou 1.500 Ibs. (750 kg).

Clark je prvním výrobcem vysokozdvižných vozíků, který umisťuje na vozíky varovná značení.

 1917_1
1917 Byl vyroben první Trucktractor určený k tomu, aby převážel materiál mezi různými odděleními továrny Clark. Návštěvníci továrny byly ohromeni praktičností tohoto vozíku a oslovovaly společnost Clark, aby tyto vozíky sestrojila i pro ně. Roku 1918 bylo vyrobena 8 Trucktractorů a o rok později jich bylo vyrobeno a prodáno přes 75.  1903_0
1903 Společnost byla založena jako Colfor Tool Company a vyráběla šroubovité vrtáky pro železniční průmysl.